Αντηλιακή προστασία που τρώγεται!

Posted on

Τα ηλιακά εγκαύματα προκαλούνται από την έκθεση του δέρματος σε υπερβολική υπεριώδη ακτινοβολία (UV). Η UV ακτινοβολία είναι μία δέσμη  του ηλιακού φωτός ,πολύ μικρή για να τη δει το ανθρώπινο μάτι . Η υπεριώδης ακτινοβολία  (UVA-UVB) ,ευθύνονται περισσότερο για το ηλιακό έγκαυμα. Οι λάμπες μαυρίσματος και τα κρεβάτια μαυρίσματος  (solarium) παράγουν επίσης υπεριώδες φως και μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα, αν δεν τηρηθούν όρια.

μελανίνη

Η μελανίνη είναι η σκοτεινή χρωστική ουσία στο εξωτερικό στρώμα του δέρματός μας  (επιδερμίδα), που δίνει στο δέρμα σας το κανονικό του χρώμα. Όταν εκθέσουμε το δέρμα σε υπεριώδες φως, το σώμα σας για να προστατευθεί  επιταχύνει την παραγωγή της μελανίνης. Η επιπλέον μελανίνη δημιουργεί το πιο σκούρο χρώμα, σαν τη σοκολάτα, που αγαπάμε στη περίοδο του καλοκαιριού!

Το μαύρισμα είναι ο τρόπος του σώματός μας να μπλοκάρει τις ακτίνες UV για την πρόληψη από ηλιακό έγκαυμα και άλλες βλάβες του δέρματος. Μα η προστασία σταματά  εκεί. Η ποσότητα της μελανίνης που παράγεται  καθορίζεται από τα γονίδιά μας. Πολλοί άνθρωποι, απλά δεν παράγουν αρκετή μελανίνη για την προστασία του δέρματος  τους.
Μπορεί να συμβεί ηλιακό έγκαυμα  σε δροσερές, μουντές  ή συννεφιασμένες  ημέρες, όσο το 80% της υπεριώδους ακτινοβολίας περνά μέσα από τα σύννεφα. Στο χιόνι, στο πάγο, στην άμμο, στο νερό και άλλες επιφάνειες μπορεί να αντανακλώνται  οι ακτίνες UV, καίγοντας το δέρμα σας τόσο σοβαρά όσο το άμεσο ηλιακό φως.
Τι γίνεται με όμως με τις τροφές που μπορούν να μας προετοιμάσουν ή να μας προστατέψουν ; Υπάρχει, τελικά ,κάτι που μπορεί να μας προστατέψει εκτός από την σκιά μιας ομπρέλας, τα ρούχα ή τα πολύχρωμα καπέλα του καλοκαιριού;

Οι καλύτερες τροφές για προστασία του δέρματος .

Σύμφωνα με την Αμερικανική Εφημερίδα Κλινικής διατροφής  [The American Journal of Clinical Nutrition] http://ajcn.nutrition.org/content/96/5/1179S.long, έχουν πραγματοποιηθεί πολλές μελέτες για την προστασία του δέρματός μας από την ηλιακή ακτινοβολία. Συγκλίνουν συμπερασματικά  πως η προστασία από τη φθορά του δέρματος λόγω  ηλιακής ακτινοβολίας  μπορεί να επιτευχθεί με τη διατροφική βοήθεια .Υπήρξαν  εργασίες για την τοπική εφαρμογή των φυτοχημικών στο δέρμα . Το επίκεντρο αυτής της ανασκόπησης είναι σχετικά με τη διατροφική πτυχή των φυτοχημικών σε ανθρώπους. Συνιστάται η  παροχή των καροτενοειδών μικροθρεπτικών συστατικών από διαιτητικές οδηγίες . Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο τα  καροτενοειδή έχουν μοριακό ρόλο στην πρόληψη αλλά έχουν επίσης ρόλο στην επιδιόρθωση της φθοράς. Με τη χρήση ενός συγκεκριμένου αντιοξειδωτικού μείγματος που περιέχει:

  • 6 mg β-καροτένιο/την ημέρα
  • 6 mg λυκοπένιο / την ημέρα ,με επιπλέον
  • 10 mg α-τοκοφερόλη και
  • 75 μg σελήνιο

τα οποία λειτουργούν  προστατευτικά  έναντι της βλάβης του δέρματος που προκαλείται από  υπεριώδη ακτινοβολία UV .Εδώ , χρειάζεται να κάνουμε την «μετάφραση»!

  • Που βρίσκονται οι παραπάνω ουσίες;
  • Σε ποια τρόφιμα;
  • Και σε ποια ποσότητα, για να έχουμε αποτέλεσμα ;!

(σε σειρά με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα)

Χυμός καρότου _240 γραμμάρια
Προϊόντα ντομάτας (πάστα,  κον -κασέ κ.λπ.) _262 γραμμ.
Κολοκύθα κονσερβοποιημένη/βρασμένη  _240 γραμμ.
Γλυκοπατάτα βραστή _150 γραμμ.
Αμύγδαλα και φουντούκια  _29 γραμμ.
Σπανάκι βρασμένο _190 γραμμ.
Καρότα βρασμένα _150 γραμμ.
Καρπούζι _155 γραμμ.
Ράβα, το φυλλώδες μέρος _165 γραμμ.
Καρότα ωμά _110 γραμμ.
Κολοκυθόπιτα ,σπιτική _155 γραμμ.
Παντζάρια, το φυλλώδες μέρος  _145 γραμμ.
Κολοκυθάκια  _205 γραμμ.
Γκρέιπφρουτ  ωμό ή χυμός  _240 γραμμ.
Κινέζικο λάχανο  _170 γραμμ.
Χυμός από Acai berry  _266 γραμμ.
Φασόλια, μαγειρεμένα  _253 γραμμ.

Aν υποθέσουμε πως φτιάχνουμε συνταγή με αυτές τις τροφές , με σκοπό την προστασία του δέρματος, τότε θα χρειαστεί να συμπεριλαμβάνουμε καθημερινά στα γεύματά μας τουλάχιστον τρεις τροφές, είτε σε συνδυασμό ή σε διαφορετικά γεύματα και σνακ για παραπάνω από 7 εβδομάδες.

Και έτσι ,θα πετύχει η «συνταγή» μας!!!

Να θυμάστε, πολλές από τις καλύτερες τροφές για υγιές δέρμα προωθούν επίσης την καλή γενική υγεία.  Επικεντρωθείτε  στα συγκεκριμένα τρόφιμα για υγιές δέρμα, αλλά διατηρήστε μία υγιεινή διατροφή σε γενικές γραμμές.

Ο ήλιος με την μυρωδιά της αλμύρας μας περιμένειιιιιι!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s