Καλή VS Κακή διατροφή (Vol.2)

Posted on Updated on

Διαπιστώσα πρόσφατα οτι οι μαθητές στην τελευταία τάξη του Λυκείου  μαθαίνουν για τη διατροφή τους. Διδάσκονται στη Βιολογία γενικής παιδείας όλα τα συστατικά των τροφών και τον τρόπο που μεταβολίζονται στο σώμα. Αποτελεί συμπυκνωμένη γνώση για όποιον πραγματικά επιθυμεί να μάθει τον τρόπο που λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα. Δυστυχώς , όμως κατόπιν ερευνών, όταν ξεκινά η εκπαίδευση για τον ανθρώπινο μεταβολισμό στην ηλικία των 17- 18 ετών (η ηλικία που φοιτά στην Γ’Λυκείου) είναι πλέον αργά…

Είναι διαπιστωμένο πως οι Διαταραχές πρόσληψεις τροφής ξεκινούν από πιο «τρυφερές» ηλικίες μεταξύ 12- 15 ετών. Σε αυτή την προεφηβική και εφηβική φάση του ατόμου μπερδεύονται πολλά συναισθήματα, ορμόνες και στερεότυπα σε σώμα και ψυχή. Οι διαταραχές στην πρόσληψη της τροφής αποτελούν ένα από τα συμπτώματα αυτής της σύγχυσης..Εμείς οι ενήλικες οφείλουμε να λειτουργούμε ως καλύτερα πρότυπα για κάθε νέο ή νέα..

Είναι αρκετά σημαντικό να γνωρίζουμε ποια ενδιάμεσα γεύματα αποτελούν καλή διατροφή μεταξύ του πρωινού και του μεσημεριανού (όπως π.χ. στα διαλείμματα του σχολείου) ή μεταξύ απογευματινού και βραδινού.Πως να διαλέξει ο έφηβος , όταν ο μπαμπάς ή η μαμά αγοράζει τυρόπιτες και κρουασάν για σνακ στη δουλειά;  Συνεχίζοντας, λοιπόν τη μονομαχία Καλής VS Κακής διατροφής προτείνω τα παρακάτω :

Καλή διατροφή :

φρούτα

γιαούρτι

Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά είναι ευπρόσδεκτα σε κάθε snack! Να τονίσω πως ο στόχος των ενδιάμεσων γευμάτων είναι να παραμένουμε δραστήριοι και γεμάτοι ενέργεια μέχρι το επόμενο κύριο γεύμα. Αν επιθυμούμε να χορτάσουμε με ένα snack, ίσως θα χρειαστεί να το παραλείψουμε και να προχωρήσουμε σε ένα πλήρες γεύμα. Ο συνδυασμός φρούτα με γιαούρτι ή λαχανικά με γιαούρτι είναι πλήρες γεύμα για τον οργανισμό μας και άριστη επιλογή για πριν ή μετά τη καθημερινή φυσική δραστηριότητα ή χειρωνακτική εργασία. Σε άτομα με έντονη σωματική δραστηριότητα προσθέτουμε και μελάκι ή γλυκό του κουταλιού! Ναι, θα χρειαστεί να προνοήσεις..

Ξεκινάμε από 50 θερμίδες για ένα μέτριο φρούτο και περίπου 180 θερμίδες επιπλέον για ένα κεσεδάκι γιαούρτι!Αλλά θυμήσου πως είναι συνολικά και θερμίδες + θρεπτικά συστατικά + ιχνοστοιχεία + βιταμίνες και παραμένει το επίπεδο της ινσουλίνης (ορμόνης στο σώμα) σε σταθερά επίπεδα για αρκετή ώρα!

Κακή διατροφή :

μπισκότα με ξηρούς καρπούς

Θα χρειαστεί να υπενθυμίσω πως τα σπιτικά γλυκά είναι πολύ καλύτερη επιλογή από κάθε «γλυκό» φτιαγμένο από κάποιο εργοστάσιο, φούρνο, ζαχαροπλαστείο. Θα χρησιμοποιήσεις αγνά υλικά, αλλά οι θερμίδες και η επεξεργασμένη ζάχαρη θα σου δώσουν ευφορία για 10 λεπτά, ανεβάζοντας τη σεροτονίνη σου (ορμόνη στο σώμα) ,αλλά μετά θα σε «αφήσουν» με λαχτάρα για περισσότερη ζάχαρη!!! Ποιός μένει στο ένα μπισκοτάκι;;!

Θερμιδικά η απόδοση είναι αρκετά μεγαλύτερη από τα φρούτα και τα λαχανικά, ξεκινώντας κατά προσέγγιση από 150 θερμίδες τα 2 μπισκότα με ξηρούς καρπούς 40 γραμμαρίων έως 800 θερμίδες ένα κομμάτι γαλακτομπούρεκο του ζαχαροπλαστείου!!!

Είναι Μεγάλη η πρόκληση, όταν χρειάζεται να αντισταθείς στη γεύση, αλλά για αυτό τον λόγο μιλώ για ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ!

 

 

 

Advertisements

One thought on “Καλή VS Κακή διατροφή (Vol.2)

    Μαρια said:
    29/08/2017 στο 23:17

    Πολύ καλό και ενημερωτικό άρθρο!

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s