Μήνας: Νοέμβριος 2015

Ο τρόπος που λειτουργεί ο εγκέφαλός μου και η σχέση μου με την αναβλητικότητα

Posted on

Ένα δικό μου άρθρο φιλοξενεί η φίλη/blogger Κατερίνα στον δικό της διαδικτυακό χώρο the KM Project. Ξεκινά κάπως έτσι:the KM Projects (3)Από μικρή ηλικία οι γονείς διδάσκουν την σειρά των πραγμάτων.  Με το πρωινό ξύπνημα  ξεκινά και το πρόγραμμα της ημέρας . Λίγο ή πολύ, όλοι μας έχουμε ένα τέτοιο πρόγραμμα από την τρυφερή ηλικία των 4-5 χρονών ,συνήθως στο νηπιαγωγείο. Αρχίζουμε να επαναστατούμε σε αυτό το πρόγραμμα  όταν εισβάλλει η ηλικία της  εφηβείας, της επανάστασης και της αμφισβήτησης. Τότε ξεκινά ένα στάδιο αναβλητικότητας  σε οτιδήποτε είναι προγραμματισμένο.  Αρνείσαι να πας στο σχολείο, αρνείσαι να παρακολουθήσεις ή να ακούσεις  το δάσκαλο ή τον γονιό σου, αρνείσαι  και ταυτόχρονα αμφιβάλλεις για την σημασία που έχει πραγματικά αυτή η σειρά στη ζωή σου!

«Συμμάζεψε το δωμάτιό σου», σημαίνει βάλε μία σειρά στα πράγματά σου. «Διάβασε τα μαθήματά σου», σημαίνει  να βάλεις μία σειρά σε αυτά που χρειάζεται να μάθεις. «Κάνε το μπάνιο σου», σημαίνει να…   συνέχεια στο the km project

 

Advertisements

«Γιατί άλλαξα τη διατροφή μου;!»

Posted on Updated on

Οφείλω (από καιρό..αλλά ο χρόνος κυλά γρήγορα!)  μία ανάρτηση ως απάντηση στη φίλη μου blogger S for Summer, η οποία έφτιαξε η ίδια μία ανάρτηση με 7 πράγματα που της αρέσουν στο blogging. Μου έδωσε την ιδέα να φτιάξω ένα post με θέμα 7 πράγματα που μου αρέσουν και σκέφτηκα πως το θέμα της καλής διατροφής είναι αυτό που με χαρακτηρίζει, σε σχέση με τόσα που κάνω καθημερινά!
          Μου αρέσει να κάνω καλή διατροφή για 7 λόγους :
1. Οικονομία: Με την λίστα των τροφών στο χέρι μπορώ να μπαίνω στα πολυκαταστήματα με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για το τι θέλω, τι χρειάζομαι και την αντίστοιχη ποσότητα της εβδομάδας που θα ακολουθήσει. Έχω ήδη το πρόγραμμα της διατροφής μου έτοιμο και το μόνο που μπορεί να το διαφοροποιήσει είναι αν πέσει στην αντίληψή μου κανένα φρέσκο και λαχταριστό ψάρι, ή κάποια προσφορά σε φρούτα και λαχανικά!

Μάγειρας2. Λατρεύω τους (περίεργους) συνδυασμούς τροφών : ρύζι με μπάμιες, φακές με στάρι, ρεβίθια με κοτόπουλο, παντζάρια σκορδαλιά (καλά αυτό το τρώνε πολλοί!), κέικ με λωτούς (θα ετοιμάσω ανάρτηση για το διάσιμο αυτό κέικ), μακαρόνια με γιαούρτι, τυρί cottage με γλυκό σταφύλι και πολλά άλλα, διότι απλά δεν υπάρχει όριο (η σοκολάτα με πατατάκια, που λάτρευε κάποτε ένα φιλαράκι μου δεν μου ταιριάζει!).

3. Εύκολο μαγείρεμα : Μαγειρεύω λιτά, νόστιμα και απλά κάνοντας καλή διατροφή. Τα τσιγαρίσματα ή τα τηγανιτά έχουν ελαχιστοποιηθεί στο minimum (μέσα στο μήνα 1-2 φορές!). Προετοιμασία για το μαγειρεμένο φαγητό δεν υπάρχει, αν σκεφτεί κανείς για παράδειγμα την προετοιμασία του παστίτσιου ή του μουσακά. Εννοείται, φυσικά, πως κάποια από τα γεύματά μου δεν μαγειρεύονται, απλά τρώγονται (σαλάτα,γιαούρτι με φρούτα κ.λπ.).
4. Οπότε φτάνουμε στο σημείο που έμαθα να αγαπώ τα φρούτα και τα λαχανικά. Δεν χρειάζονται ούτε συστάσεις ,ούτε δικαιολογητικά για να ξεκινήσει κάποιος να τρώει συστηματικά φρούτα. Δεν τρώω όταν αρρωστήσω, αλλά τρώω για να μην αρρωστήσω. Απλό.
5. Λατρεύω τα μυρωδικά. Μην πάει ο νους σου στο καυτερό (αν και μετά το ταξίδι μου στη Ινδία, άλλαξα μερικώς άποψη). Μυρωδικά όπως βασιλικός, δυόσμος, ρίγανη (του βουνού αποκλειστικά!) ,μπαχαρικά όπως κάρυ, κουρκουμίνη (turmeric), πάπρικα γλυκιά και καυτερή (πλέον), γλυκάνισο, μοσχοκάρυδο, κανέλα (αγαπημένη) και ένα κατεβατό ολόκληρο από την πλούσια φύση μας.
6. Μαγειρεύω με ταχύτητα και το λατρεύω : Ότι κι αν μαγειρέψω ή παρασκευάσω είναι χρονικά 10 με 20 λεπτά. Βέβαια, η αγαπημένη μου συνήθεια είναι από την κατάψυξη στην χύτρα. Ετοιμάζω τις τροφές που μου χρειάζονται από φρέσκα λαχανικά, μυρωδικά και κρεατικά που τα συντηρώ στην κατάψυξη σε διαφορετικό χρόνο από το μαγείρεμα. Έτσι, η σειρά είναι από την κατάψυξη να τα βάζω στην ψύξη και αμέσως μετά να μαγειρεύονται.

οι παροιμίες μας "τσιγκλίζουν"!
οι παροιμίες μας «τσιγκλίζουν»!

7. Το τελευταίο «πράγμα» που λατρεύω/αγαπώ στην καλή διατροφή είναι η ΥΓΕΙΑ μου! Χρειάζεται σχολιασμός;!  Οκ, δεν θα αντισταθώ. Μετά από πολλές ασθένειες του ανώτερου αναπνευστικού μου συστήματος, που πάθαινα 2 με 3 φορές το χρόνο, μετά από προβλήματα διαταραχής της χλωρίδας του εντέρου μου λόγω της Candida  και διάφορα προβληματάκια, έβαλα μυαλό. Σε αυτό το μάθημα ζωής έκανα μεταπτυχιακό και το αποτέλεσμα με επιβεβαιώνει πανηγυρικά!!

Ευχαριστώ την φίλη μου blogger S for Summer για την αφορμή που μου έδωσε και το σκούντημα αυτό με έκανε να γράψω μία εξομολογητική ανάρτηση σαν την παραπάνω!!

Ρίξε μιά ματιά και στους συνδέσμους…

Patzaroula on Google+

Patzaroula on Facebook

Patzaroula on Instagram

Και αν σου άρεσε το άρθρο μπορείς πάντα να το μοιραστείς στα παρακάτω link ή να αφήσεις το σχόλιό σου για την δική σου εμπειρία..

Ρεβίθια με ρύζι και σαλάτα (reblog)

Posted on Updated on

 αν σκέφτεσαι ρεβιθοκεφτέδες, μάλλον σε λάθος blog έπεσες...
αν σκέφτεσαι ρεβιθοκεφτέδες, μάλλον σε λάθος blog έπεσες…

Όταν ήμουν μικρή – δηλαδή, πριν από πολλά, πολλά χρόνια – τα όσπρια δεν ήταν από τα αγαπημένα μου. Τις φακές τις έτρωγα σχετικά ευχάριστα. Όταν όμως γύριζα από το σχολείο και μάθαινα ότι θα φάμε ρεβίθια ή φασολάδα, ήξερα ότι το μεσημεριανό φαγητό θα είναι για μένα ένας μικρός εφιάλτης.

Δεν μ’ έπαιρνε να αρνηθώ, γιατί η δική μου η μητέρα ήταν από εκείνες τις μαμάδες που στο θέμα του φαγητού δεν δέχονται αντιρρήσεις. Σου έβαζε το φαγητό στο πιάτο και έπρεπε να το φας, αλλιώς θα έμενες νηστικός. Ίσως γι’ αυτό μεγαλώνοντας έμαθα να έχω ποικιλία στη διατροφή μου και να τρώω απ’ όλα. Με τον καιρό αγάπησα και τα όσπρια κάνοντας μάλιστα την υπέρβαση, όταν μια μέρα διαπίστωσα ότι μου αρέσει ακόμη και η φάβα, που κάποτε δεν μπορούσα ούτε να μυρίσω!
Στο σημερινό θέμα έχουν την τιμητική τους τα ρεβίθια. Όπως και όλα τα όσπρια, τα ρεβίθια είναι μια υγιής, φυσική πηγή πρωτεΐνης και περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και αμινοξέα. Τα αμινοξέα είναι τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών και είναι σημαντικά για ένα υγιές μυικό και ανοσοποιητικό σύστημα. Παρόλο που υπάρχουν 20 αμινοξέα, ο άνθρωπος δεν μπορεί να συνθέσει τα 9 από αυτά και πρέπει να τα λαμβάνει από τις τροφές:

βαλίνη, θρεονίνη, ιστιδίνη, ισολευκίνη, λευκίνη, λυσίνη, μεθειονίνη, τρυπτοφάνη, φαινυλανανίνη. Αυτά είναι τα λεγόμενα “απαραίτητα ….(διάβασε παρακάτω πατώντας το Link)

Διάβασε το υπέροχο άρθρο και τη συνταγή της φίλης μου blogger «WOMAN40FIT» και ρίξε μια ματιά σε όλα αυτά τα σπουδαία και ενδιαφέροντα που κάνει!!!

Πηγή :   https://woman40fit.wordpress.com/2015/10/09/revithiamerizi/

Ρίξε μιά ματιά και στους συνδέσμους…

Patzaroula on Google+

Patzaroula on Facebook

Patzaroula on Instagram

Και αν σου άρεσε το άρθρο μπορείς πάντα να το μοιραστείς με τους φίλους σου στα παρακάτω link ή να αφήσεις το σχόλιό σου για την δική σου εμπειρία..

MayoClinic :Τι είναι το καφέ λίπος;

Posted on Updated on

Τι είναι το καφέ λίπος;

 Πόσο διαφορετικό είναι  από τα άλλα είδη σωματικού λίπους;

Απαντήσεις από τον Donald Hensrud, Μ.ϋ.
Καφέ λίπος, που ονομάζεται επίσης καφέ λιπώδης ιστός, είναι ένας ειδικός τύπος του λίπους του σώματος που είναι ενεργοποιημένο ή ενεργοποιείται, όταν νιώθετε κρύο. Το καφέ λίπος παράγει θερμότητα για να βοηθήσει στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος σας σε κρύες συνθήκες. Το καφέ λίπος περιέχει πολύ περισσότερα μιτοχόνδρια από το λευκό (υποκίτρινο) λίπος. Αυτά τα μιτοχόνδρια είναι οι «μηχανές» στο καφέ λίπος που καίει θερμίδες για να παράγει θερμότητα.
Έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των ερευνητών και των γιατρών για κάποιο χρονικό διάστημα, διότι φαίνεται να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει το σωματικό λίπος ως καύσιμο.

Φυσική δραστηριότητα,για κάθε ηλικία παντός καιρού!
Φυσική δραστηριότητα,για κάθε ηλικία παντός καιρού! #κρύο

Και εξίσου ελπιδοφόρο φαίνεται να είναι ότι  η άσκηση μπορεί να τονώσει τις ορμόνες που ενεργοποιούν το καφέ λίπος.
Οι ερευνητές εξετάζουν εάν η κατάσταση αυτή  που δημιουργεί το καφέ λίπος  μπορεί να αξιοποιηθεί για την απώλεια βάρους. Είναι πάρα πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε αν οι προσπάθειες αυτές θα αποδόσουν στο μέλλον. Εν τω μεταξύ, να είσαι προετοιμασμένος  να συμπεριλαμβάνεις τη σωματική άσκηση στα σχέδια σου για τη διαχείριση του βάρους σου.

Προσωπική άποψη:

Αν κοιτάξεις πίσω από κάθε πληροφορία που σχετίζεται με τη διαχείρηση του βάρους υπάρχει η σωματική άσκηση. Η φυσική δραστηριότητα λειτουργεί ως φάρμακο που ενεργοποιεί τις οφέλιμες ορμόνες, όπως το χαπάκι της θυροξίνης  που μπορεί να παίρνεις τα πρωινά, για να ρυθμίζεις τον θυρεοειδή αδένα σου. Είναι φάρμακο που χρειάζεται την ιεροτελεστία του για παράδειγμα :

4 φορές την εβδομάδα για 35 λεπτά, ή ανάλογα τον αθλούμενο/καθημερινό άνθρωπο και τις ανάγκες του!! Μάθε την δικές σου δόσεις και μην τις παραλείψεις!

What is brown fat? How is it different from other body fat?
Answers from Donald Hensrud, M.D.
Brown fat, also called brown adipose tissue, is a special type of body fat that is turned on, or activated, when you get cold. Brown fat produces heat to help maintain your body temperature in cold conditions. Brown fat contains many more mitochondria than white fat. These mitochondria are the «engines» in brown fat that burn calories to produce heat.
Brown fat has generated interest among doctors and researchers for some time because it appears to be able to use regular body fat as fuel. And equally promising, it looks as if exercise may stimulate hormones that activate brown fat.
Researchers are looking at whether brown fat’s calorie-burning properties can be harnessed for weight loss. It’s too soon to know whether these efforts will pay off. In the meantime, be sure to include physical activity in your weight management plans.

Personal view:

If you look behind every information related to the management of your weight is exercise!Physical activity acts as a drug that activates hormones that can benefit from them, such as thyroxine pill that you  getting  in the mornings, to regulate your thyroid gland. It is a medicine necessary ritual  for example:

4 times a week for 35 minutes, or what  the athlete/daily man needs !!

Learn on your own doses and do not skip them!!

Ρίξε μιά ματιά και στους συνδέσμους…

Patzaroula on Google+

Patzaroula on Facebook

Patzaroula on Instagram

Και αν σου άρεσε το άρθρο μπορείς πάντα να το μοιραστείς στα παρακάτω link ή να αφήσεις το σχόλιό σου για την δική σου εμπειρία..