Μη φαρμακευτική αγωγή για τον διαβήτη

Posted on Updated on

Η αγωγή είναι υγιής συνήθεια. Άσκηση, άσκηση και πάλι άσκηση.

Τι θα πρέπει να προσέξω;

Πριν από τη συμμετοχή σε κάποιο πρόγραμμα άσκησης: α) ενημερώστε το θεράποντα ιατρό σας για την επιθυμία σας να ασκηθείτε, β) ενημερωθείτε για τα συμπτώματα της υπογλυκαιμίας (εφίδρωση, τρέμουλο, ταχυπαλμία κ.λπ.) και την αντιμετώπισή τους, γ) συμβουλευτείτε τον ιατρό σας για προσαρμογή της δόσης του φαρμάκου, σε περίπτωση που λαμβάνετε ινσουλίνη ή ινσουλινομιμητική αγωγή (θα χρειαστεί να μειώσετε τη δόση, ανάλογα με τη διάρκεια και την ένταση της άσκησης), δ) ενημερώστε τον υπεύθυνο του προγράμματος άσκησης (το γυμναστή σας) για την ασθένειά σας και τα φάρμακα που λαμβάνετε, καθώς και για επιπλοκές του διαβήτη που πιθανά να έχετε (νευροπάθεια, αμφιβληστροπάθεια, καρδιακή νόσο κ.ά.).

ζήτησε βοήθεια από τον γυμναστή σου!!!
ζήτησε βοήθεια από τον γυμναστή σου!!!

Τι θα πρέπει να προσέξω πριν και κατά τη διάρκεια της άσκησης;

  1. Πριν ξεκινήσετε την άσκηση, ελέγξτε τη γλυκόζη στο αίμα. Εάν τα επίπεδα γλυκόζης είναι: α) 100-250 mg/dl, μπορείτε να ξεκινήσετε την άσκηση, β) χαμηλότερα από 100 mg/dl, καταναλώστε κάποιο υδατανθρακικό σνακ πριν την έναρξη της άσκησης, και γ) υψηλότερα από 250 mg/dl και έχετε υψηλά επίπεδα κετονών, θα πρέπει να αποφύγετε την άσκηση εκείνη την ημέρα και να απευθυνθείτε στον ιατρό σας για οδηγίες ρύθμισης του διαβήτη.
  2. Φροντίστε να προμηθευτείτε άνετα αθλητικά υποδήματα. Ελέγξτε τα πόδια σας για πιθανά έλκη.
  3. Ενυδατωθείτε καλά πριν και κατά τη διάρκεια της άσκησης.
  4. Να διαθέτετε μετρητή γλυκόζης και «πλάνο» υπογλυκαιμίας (π.χ. χυμό/νέκταρ).
  5. Μην ασκείστε αργά το βράδυ (για αποφυγή νυκτερινής υπογλυκαιμίας).

Πόσο θα πρέπει να ασκηθώ για να έχω οφέλη;

Η αυξημένη κατανάλωση γλυκόζης από τους μυς με την άσκηση, διαρκεί μόνο για ορισμένες ώρες (περίπου 24 ώρες μετά το πέρας της άσκησης). Για το λόγο αυτό, η άσκηση θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα ή και καθημερινά, εάν αυτό είναι εφικτό. Ξεκινήστε με κάτι απλό, όπως περπάτημα, 2-3 φορές/εβδομάδα για 30 λεπτά/ημέρα. Εάν συνεχόμενη άσκηση 30 λεπτών δεν είναι εφικτή (σε άτομα με χαμηλά επίπεδα φυσικής κατάστασης), τότε προτείνεται εναλλακτικά 10λεπτη άσκηση, 3 φορές/ημέρα. Στη συνέχεια, ορίστε ως στόχο να αυξήσετε τη συχνότητα άσκησης στις 5 φορές/εβδομάδα.

 

Πηγή: http://health.in.gr/body/news/article/?aid=1231268458

Advertisements

One thought on “Μη φαρμακευτική αγωγή για τον διαβήτη

    […] φαίνεται να είναι ότι  η άσκηση μπορεί να τονώσει τις ορμόνες που ενεργοποιούν το καφέ λίπος. Οι ερευνητές […]

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s