Ανακάλυψη ή παραπλάνηση? Garcinia Cambogia.

Posted on

Πριν λίγες μέρες έλαβα από μια αγαπημένη μου φίλη έναν σύνδεσμο /link με θέμα τα συμπληρώματα διατροφής και συγκεκριμένα για το προϊόν Garcinia Cambogia. Μπορείτε να δείτε κι εσείς : http://radyosatistr.tk/img/uranus.php

Και η ελληνική έκδοση της διαφήμισης:  http://www.garciniacambogia.gr/

f41551e6-633a-444a-a591-89e3200257c8

Είναι πάρα πολύ εύκολο να ενημερωνόμαστε για οτιδήποτε συμβαίνει μέσω του καταπληκτικού διαδικτύου. Από όλο τον πλανήτη  παίρνουμε πληροφορίες, που όμως η πηγή τους προέρχεται συνήθως από κάποιους επιστήμονες ή απλούς ανθρώπους σαν εμάς που τις περισσότερες φορές εμφανίζονται σαν ειδικοί ή προφήτες ή επιστήμονες. Οι περισσότεροι είναι απλά πρόσωπα με κάποιες γνώσεις ,που θυσιάζονται  στον βωμό του marketing και του χρήματος  ,ξεχνώντας κάθε ηθικό φραγμό ή δεν έχουν καθόλου αίσθηση της ευθύνης για ότι προκαλεί η δήθεν επιστημονική τους πατέντα.

Συγκεκριμένα το site/ιστοσελίδα που επισκέφτηκα μέσω του link που μου στάλθηκε ,είναι προϊόν μιας κυρίας που το χρησιμοποίησε όπως λέει η ίδια, αλλά πίστεψέ με πως από πίσω της κρύβεται μια ολόκληρη ομάδα/ εταιρία προώθησης προϊόντων ή προώθηση συγκεκριμένων αντιλήψεων για την διατροφή και γενικά για τον «σωστό» τρόπο ζωής, με την επωνυμία Markets Media. Οποιαδήποτε διαδρομή και να ακολουθήσεις θα σε οδηγήσει σε κάποια ιστοσελίδα που σου παρουσιάζει το προϊόν Garcinia Cambogia ως το μαγικό χάπι για να χάσεις βάρος.

Ακόμα και έρευνα δηλώνουν πως έχουν κάνει για αυτό το προϊόν, αλλά πάντα στο τέλος τις κάθε σελίδας υπογράφει το ίδιο άτομο ως υπεύθυνος προώθησης από την εταιρία Markets Media.  Αυτή η διαπίστωση ρίχνει φως στην υπόθεση προώθησης του Garcinia Cambogia .Είναι αρκετά συνηθισμένο το φαινόμενο στο διαδίκτυο ,εφόσον το διαδίκτυο αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά για να πουλήσεις οτιδήποτε. Η παγκόσμια αγορά δημιουργεί την νέα οικονομία στον πλανήτη.

Garcinia Cambogia
Garcinia Cambogia

Αλλά για να μην μιλώ θεωρητικά, θα σου εξηγήσω το εξής με βάση αυτά που διάβασα στην ιστοσελίδα. Το προϊόν βοηθά στην μείωση της όρεξης ,επειδή το σκεύασμα περιέχει το συστατικό Hydroxycitric Acid (HCA) – υδροξυκιτρικό οξύ.  Μαζί με την επίδραση του προϊόντος να ελαττώνει την όρεξη, όπως αναφέρει, καταφέρνει  ακόμα και την εξισορρόπηση των συναισθημάτων (!), του ύπνου και της υπερφαγίας!!! Επιδρά δηλαδή και στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα( ΚΝΣ) ,εφόσον αυτό είναι υπεύθυνο για τις παραπάνω ενέργειες.  

Και το πιο σημαντικό ,σύμφωνα με την διαφήμιση ,είναι ότι αποτρέπει την συσσώρευση λίπους  με την αναστολή ενός ενζύμου. Μήπως όμως η λειτουργία του ενζύμου έχει σημαντικό ρόλο στο σώμα και την υγεία μας ? Μήπως επηρεάζονται βασικές λειτουργίες στο σώμα μας καταστέλλοντας αυτό το ένζυμο? Και μπορούμε να «παίζουμε» με το νευρικό μας σύστημα όποτε το θέλουμε χωρίς συνέπειες ? Σας πείθει?

 Το ίδιο ισχύει και για σκευάσματα που  αποτελούνται   από εκχύλισμα (extract) πράσινων κόκκων καφέ.  Όπως γνωρίζεις  οι πράσινοι κόκκοι καφέ είναι πολύ αντιοξειδωτικοί, δηλαδή  βοηθούν  στην διαδικασία απομάκρυνσης των ελεύθερων ριζών (απόβλητα  του μεταβολισμού των κυττάρων).  Αλλά σε τι ποσότητα? Κάθε μέρα? Και πόσα μικρογραμμάρια  βοηθούν πραγματικά ? Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια επίσημη επιστημονική έρευνα που να απαντά στα ερωτήματα αυτά? Και γιατί δεν μας δίνει την δυνατότητα μέσω της ιστοσελίδας να βρούμε αυτή την πηγή της πληροφορίας?

Πολλές οι ερωτήσεις που μένουν αναπάντητες.

Τέλος στην ιστοσελίδα μιλά για μαγικό χάπι  με το οποίο δεν χρειάζεται να δίνουμε  προσοχή στην καθημερινή διατροφή ,ούτε να κάνουμε πολύ  άσκηση/ άθληση .

Είναι πολύ γενικό και αόριστο όλο αυτό!

Καθόλου  άσκηση ή μήπως χωρίς έντονη άσκηση? Με ισορροπημένη διατροφή χάνουμε βάρος, αλλά  προσέχουμε καθε μέρα την διατροφή μας?  Ή μήπως η μεγάλη ποσότητα καφεΐνης  και το μαγικό συστατικό του φρούτου Garcinia Cambogia μας κόβουν την όρεξη ξαφνικά? 

Ρωτώ πάντα για αυτά που διαβάζω κι αν τα ερωτήματα δεν έχουν απάντηση  από επίσημη έρευνα, τότε, πολύ φοβάμαι πως έχω πέσει θύμα μιας πολύ  καλά στημένης  παγίδας. Μιας διαφημιστικής καμπάνιας που δυστυχώς στηρίζεται και από κάποια πρόσωπα που δηλώνουν ειδικοί.  

Δεν έχει κανένα κύρος μια παρουσίαση  σε ένα τηλεοπτικό κανάλι κάπου στην Αμερική. Γνωρίζουμε πολύ καλά πως ότι παρουσιάζεται μέσω τηλεόρασης  έχει πάντα κάποιο κέρδος για το κανάλι που το παρουσιάζει. Αυτό  αποτελεί τέχνασμα του marketing,  σε κάθε είδους προώθηση.

 Κανείς δεν θα σου  πει τι πρέπει να κάνεις  χωρίς να είναι επίσημα ειδικευμένος , και στην περίπτωση αυτή στον τομέα της διατροφής.   Πριν κάνεις  οτιδήποτε ψάξε ,ενημερώσου, μην εμπιστευτείς  τυφλά  οποιαδήποτε «μαρτυρία» από οποιονδήποτε δήθεν ειδικό ή επιστήμονα. Ο ίδιος τρόπος  σκέψης ισχύει για οποιοδήποτε προϊόν προώθησης.

Μην ξεχνάτε πως ζούμε στην εποχή της παραπληροφόρησης  ,διότι πλέον οι κανόνες δεοντολογίας είναι μόνο στα χαρτιά. Μοναδικός σύμμαχος για τον καθένα μας είναι η κριτική σκέψη και η έρευνα.

Ως σκεπτόμενο άτομο είμαι υπέρ του πειραματισμού και των ανακαλύψεων αλλά πάντα να καθοδηγούμαι από επίσημες επιστημονικές έρευνες που έχουν κύρος στον χώρο της επιστήμης ,της διατροφής και της άθλησης.

Σημείωση: Κατά την διάρκεια της έρευνάς μου η ιστοσελίδα που δήθεν με ενημέρωνε για το προϊόν Garcinia Cambogia καταργήθηκε και πλέον δεν υπάρχει εξυπηρετητής για να ανοίξω την συγκεκριμένη ιστοσελίδα, την διέγραψαν.  Επιπλέον υπάρχει πια επίσημη ανακοίνωση από τα ειδησεογραφικά  μέσα ενημέρωσης  πως πρόκριτε  για  παραπλανητική  διαφήμιση και μας συστήνει την προσοχή μας πριν αποφασίσουμε να αγοράσουμε το προϊόν!!! Παραθέτω την αντίστοιχη ιστοσελίδα του REUTERS:

http://www.reuters.com/article/2014/01/13/idUSnHUGdsQR+73+ONE20140113

Θέλω να σε ευχαριστήσω Άννα για την αφορμή που μου έδωσες!!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s