Τι σε βοηθάει να ελέγχεις το βάρος σου?

Posted on Updated on

p_101833932Ξέρετε ότι πρέπει να αθλείστε  και να τρώτε  υγιεινά  για να κρατήσετε το βάρος σας και τον έλεγχό του . Η αλήθεια  είναι ότι , σε  έρευνα  διαπιστώθηκε   πως όταν αφιερώνουν οι άνθρωποι το χρόνο σε μια υγιή συνήθεια, ξοδεύουν  λιγότερο χρόνο σε κάποια άλλη κακή συνήθεια . Έτσι, πιο είναι σημαντικότερο ,εάν ανησυχείτε για τη σιλουέτα σας:

η άσκησή σας  ή η διατροφή σας;

Διαπιστώνεται πως  οι  άνθρωποι που σκέφτονται  ότι η  διατροφή είναι ο σημαντικότερος και σοβαρός παράγοντας στον έλεγχο βάρους τείνουν  να έχουν  έναν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος (BMI) από εκείνους  που πιστεύουν ότι η άσκηση είναι το κλειδί, σύμφωνα με έξι νέες μελέτες που δημοσιεύονται στην Journal Psychological Science.


Στις μελέτες, οι ερευνητές ρώτησαν συνολικά περισσότερους από 1.200 ανθρώπους στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Κίνα, τη Γαλλία, και τη Νότια Κορέα για τον κύριο παράγοντα που κάνει τους ανθρώπους να αποκτούν υπερβολικό βάρος. Πήραν επίσης τις μετρήσεις ύψους και βάρους των συμμετεχόντων για να υπολογίσουν το BMI τους. Κατά τρόπο ενδιαφέροντα, εκείνοι που είπαν ότι είναι σημαντικότερο να μείνουν δραστήριοι  για να αποτρέψουν την παχυσαρκία είχαν υψηλότερο BMI από τους  ανθρώπους  που είπαν πως η σωστή διατροφή είναι το κλειδί στον έλεγχο τους βάρους. Όπως θα περιμένατε , οι θεωρίες ελέγχου του βάρους των ανθρώπων προσέκρουσαν στις επιλογές των τροφίμων τους.

Σε δύο μελέτες, όταν πρόσφεραν οι ερευνητές στους συμμετέχοντες  απεριόριστη ποσότητα  σοκολάτας , οι άνθρωποι που είπαν πως η παραμονή στην ενεργό δράση  είναι βασική στη διατήρηση ενός υγιούς  βάρους κατανάλωσαν  περισσότερη σοκολάτα. «Οι πεποιθήσεις μας καθοδηγούν στις ενέργειές μας,» λέει  ο συντάκτης  Brent McFerran, PhD, βοηθός καθηγητής στη μελέτη του Ross School of Business στο  Πανεπιστήμιο του  Michigan . «Εάν σκέφτεστε πως η άσκηση είναι το κλειδί στον έλεγχο βάρους, τότε μπορείτε να κινήστε περισσότερο και να εστιάζετε λιγότερο σε αυτό που τρώτε. Η άσκηση ,ενώ μπορεί σίγουρα να υποστηρίξει την απώλεια του βάρους και να σας κάνει να νιώσετε  μια αίσθηση τρομερή, μεταξύ πολλών ωφελημάτων,  τείνουν οι άνθρωποι  να υπερεκτιμούν  το ποσό των θερμίδων που καίνε ενώ γυμνάζονται και αντισταθμίζουν την πρόσθετη δραστηριότητα με την κατανάλωση περισσότερων θερμίδων» , λέει ο καθηγητής McFerran.

01

«Στην άλλη πλευρά, εάν θεωρείτε ότι η κατανάλωση μιας υγιεινής διατροφής είναι ο καλύτερος τρόπος να διατηρηθεί το βάρος σας, μπορεί να ανησυχήσετε λιγότερο για την άσκηση-αλλά προσέχετε πολύ τι τρώτε. Και αυτό όμως είναι περίεργο , ειδικά επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι υποτιμούν συνολικά το ποσό θερμίδων που καταναλώνουν», λέει ο καθηγητής .

«Το πρόβλημα: Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται ότι μπορούν να απομακρύνουν τα επιπλέον κιλά  με την γυμναστική -αλλά υπάρχει μια μεγάλη ποσότητα επιστημονικών  ενδείξεων για  να υποστηριχθεί το γεγονός ότι η αλλαγή της διατροφής σας είναι ένας περισσότερο αποτελεσματικός τρόπος να χαθεί το βάρος . Εάν τρώμε ένα μεσημεριανό γεύμα 3000 θερμίδων , σχεδόν κανένας δεν έχει αρκετό ελεύθερο χρόνο στο υπόλοιπο της ημέρας να το κάνει ενέργεια/καύσεις ». Ευτυχώς, οι καλύτερες συμβουλές του καθηγητή McFerran για τον έλεγχο βάρους δεν παίρνουν πολύ χρόνο: Μείνετε μακριά από τροφές που έχουν υψηλά ποσά θερμίδων , αντικαταστήστε τα εμπορικά μεγάλα πιάτα και τα κύπελλα  για μικρότερα που εξασφαλίζουν μικρότερες μερίδες και λιγότερες θερμίδες.

95895A12-1357-4A57-8F4B-95D907325A7E«Ως εκ τούτου, πρέπει πιθανώς να κρατήσετε την ιδιότητα μέλους στο γυμναστήριό σας.  Αν και είναι σκληρό να αδυνατίζεις μόνο με την άσκηση , η παραμονή ως ενεργό μέλος του γυμναστηρίου  βοηθά  στον έλεγχο του βάρους -και είναι απολύτως κρίσιμο για την υγεία σας», λέει ο Keri Glassman, RD, ένας εμπειρογνώμον απώλειας βάρους  του περιοδικού Woman’s Health . Η άσκηση παράγει ενδορφίνες (endorphins)  και ωφελεί απίστευτα   στην αύξηση του μεταβολισμού σας  και σας παρακινεί να τρώτε καλύτερα και πιο υγιεινά – υποστηρίζει επίσης την υγεία της καρδιάς , ενισχύει τα κόκκαλα σας, σας βοηθά να κοιμάστε καλυτέρα , μειώνει την αρτηριακή πίεση, και ωθεί την πνευματική υγεία. Όλοι αυτοί οι τρομεροί λόγοι για να διατηρείτε τη γυμναστική όσο μπορείτε περισσότερο μέσα στη ζωή σας!

Πηγή: Woman’s Health Magazine

http://blog.womenshealthmag.com/scoop/which-impacts-your-weight-more-diet-or-exercise/

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s