Μυστικό συστατικό ( για μαλλιά,νύχια και επιδερμίδα )!!

Posted on Updated on

25
κλασσική ομορφιά

Τα μαλλιά σας είναι λαμπερά ,τα νύχια σας δεν σπάνε, το δέρμα σας είναι απαλό ,οι μύες σας είναι σφριγηλοί ,σπανίως αρρωσταίνετε και νιώθετε ξεκούραστοι. Εάν συμβαίνουν όλα αυτά ,τότε μάλλον η διατροφή σας είναι ισορροπημένη όσον αφορά τις πρωτεΐνες που καταναλώνετε καθημερινά .

Αν όμως απέχετε πολύ από αυτή την περιγραφή , τότε θα πρέπει να προσέξετε περισσότερο το είδος και την ποσότητα των πρωτεϊνών που περιλαμβάνονται στο διαιτολόγιο σας.
Οι πρωτεΐνες αποτελούν το απαραίτητο δομικό υλικό που ‘χτίζει’ τους ιστούς ,όπως οι μυς, τα νύχια ,τα μαλλιά και αναπληρώνει τις φθορές τους .Τα ένζυμα και οι ορμόνες έχουν ως απαραίτητο υλικό τους τις πρωτεΐνες, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα αντισώματα που ενισχύουν την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης οι πρωτεΐνες παρέχουν ενέργεια υπό ορισμένες συνθήκες στο οργανισμό – 4 θερμίδες ανά γραμμάριο. Ένα πρωτεϊνούχο φαγητό π.χ. ένα φιλέτο κρέατος διασπάται κατά την χώνεψη στα βασικά του συστατικά ,τα αμινοξέα. Ο οργανισμός έχει ανάγκη από 20 διαφορετικά αμινοξέα .Τα 11 από αυτά μπορεί να τα συνθέσει από μόνος του ,ενώ τα υπόλοιπα 9 τα προσλαμβάνει από τις πρωτεϊνούχες τροφές. Το ποσοστό πρωτεΐνης που χρειάζεται κάθε ενήλικο άτομο ανάλογα με τις φυσικές του δραστηριότητες είναι συνήθως από 0,8 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους και μπορεί να φτάσει έως και τα 2,5 γραμ .

Που θα βρείτε τις πρωτεΐνες;

Θα πρέπει να αναφέρουμε πως υπάρχουν δύο κατηγορίες πρωτεϊνών οι ζωικές και οι φυτικές. Οι ζωικές πρωτεΐνες είναι το κρέας ,τα ψάρια ,τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά που περιέχουν και υδατάνθρακες και τα αυγά που είναι υψηλής βιολογικής αξίας. Ωστόσο ,όμως ,καταναλώνοντας ζωικές πρωτεΐνες καταναλώνουμε το φανερό ή κρυφό λίπος που περιέχουν ,σχεδόν πάντα, ανάμεσα στις ίνες τους . Με τις πρωτεΐνες κερδίζουμε 4 θερμίδες ανά γραμμάριο ενώ με το λίπος 9 θερμίδες ανά γραμμάριο. Για να αποφεύγουμε τις θερμίδες του λίπους ,καλό είναι να τρεφόμαστε με καθαρή άπαχη πρωτεΐνη και να προτιμάμε τα γαλακτοκομικά με 4% λιπαρά ή και λιγότερα. Το αυγό και το γάλα περιέχουν πρωτεΐνες άριστης ποιότητας επειδή παρέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και αφομοιώνονται σε μεγαλύτερο βαθμό από τον οργανισμό.

Έπειτα έχουμε τις φυτικές πρωτεΐνες που είναι τα όσπρια ,τα δημητριακά ,οι ξηροί καρποί και τα λαχανικά ,αλλά με ελάχιστο ποσοστό. Κανένα από τα τρόφιμα αυτά δεν περιέχει και τα 9 βασικά αμινοξέα ,για αυτό έχουν χαμηλή βιολογική αξία.
Ωστόσο ,συνδυάζοντας διαφορετικές φυτικές πρωτεΐνες π.χ. φακές με ρύζι ή ριζότο με κουκουνάρι, μπορούμε να προσλάβουμε όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Τα τρόφιμα που περιέχουν φυτικές πρωτεΐνες –με εξαίρεση τους ξηρούς καρπούς – δεν έχουν λίπος ,οπότε δεν μας επιβαρύνουν με επιπλέον θερμίδες ,όταν καταναλώνονται με ελάχιστο ελαιόλαδο ή χωρίς προσθήκη λιπαρών .Εάν είστε από αυτούς που καταναλώνουν πολύ κρέας και θέλετε να περιορίσετε την ποσότητά του αλλά να μην στερήσετε στον οργανισμό σας τις απαραίτητες πρωτεΐνες, τότε κάνοντας μερικούς συνδυασμούς φυτικών πρωτεϊνών στα γεύματά σας θα καταφέρετε να ‘γλιτώσετε ‘ πολλές από τις θερμίδες που κερδίζετε τρώγοντας κρέας. Συνδυάστε όσπρια με δημητριακά π.χ. κους –κούς με ρύζι, όσπρια με ξηρούς καρπούς π.χ. μαυρομάτικα φασόλια σαλάτα με καρύδια, δημητριακά ή λαχανικά με ξηρούς καρπούς π.χ. μαρούλι σαλάτα με ηλιόσπορο και καλαμπόκι.

Tέλος ένας σημαντικός παράγοντας για να βελτιώσετε την θρεπτική αξία των πρωτεϊνών που καταναλώνετε είναι ο τρόπος που μαγειρεύετε τα γεύματά σας.

Μην παραψήνετε το κρέας, τα πουλερικά ή τα ψάρια στα κάρβουνα ή το τηγάνι ,γιατί διασπώνται οι πρωτεΐνες τους και παράγονται ουσίες βλαβερές για τον οργανισμό. Για τον ίδιο λόγο να μην τηγανίζετε πολύ τα αυγά ή μην ξεροψήνετε το ψωμί σας. Είναι προτιμότερο να μαγειρέψετε το κρέας σε ζεστό νερό και όχι να το βάλετε σε κρύο νερό και στη συνέχεια να το βράσετε, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Όταν το κρέας εκτίθεται αμέσως στο ζεστό νερό οι πρωτεΐνες του ζελατινοποιούνται και σχηματίζουν μια προστατευτική κρούστα ,η οποία εμποδίζει την έξοδο των χυμών του, που είναι πολύτιμοι για τον άνθρωπο. Χωρίς να μειώνετε η αξία κάθε μακροθρεπτικού συστατικού από την διατροφή μας καλό είναι να μην παραλείπετε πότε από τα γεύματά σας τις πηγές των πρωτεϊνών αφού αποτελούν το βασικό συστατικό τις ισορροπίας των ορμονών και της αποκατάστασης της φθοράς που επέρχεται στο σώμα μετά από μία στρεσογόνα και πολυάσχολη ημέρα του σύγχρονου τρόπου ζωής.

images16
Η πρωτεΐνη βοηθά στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού και όπως έχει αποδειχτεί σε πολλές πανεπιστημιακές μελέτες βοηθά και στην ισορροπία της ψυχικής διάθεσης ,μιας και επιδρά θετικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα μαζί με τα ωφέλιμα λιπαρά οξέα.

Οι πηγές άλυπης πρωτεΐνης αποτελούν πηγή ζωής ,ευεξίας, ομορφιάς και θετικής ενέργειας.

Advertisements

3 thoughts on “Μυστικό συστατικό ( για μαλλιά,νύχια και επιδερμίδα )!!

    […] Μυστικό συστατικό ( για μαλλιά,νύχια και επιδερμίδα )!! […]

    Μου αρέσει!

    eri1985 said:
    01/05/2016 στο 01:07

    Εξαιρετικό άρθρο. Μου έδωσες να καταλάβω με απλά λόγια πόσο σημαντική είναι η πρωτεϊνη στη διατροφή μας, τί είδους πρωτεϊνη να προτιμώ και σε τί ποσότητα περίπου τη χρειάζομαι καθημερινά.. και όλα αυτά τη στιγμή που είχα δώσει μεγάλη έμφαση στους υδατάνθρακες και ήδη με προβλημάτιζε ο λόγος που δεν χάνω τους αναμενόμενους πόντους από την περιφέρειά μου, παρά την καθημερινή γυμναστική..!

    Αρέσει σε 1 άτομο

      patzaroula responded:
      01/05/2016 στο 22:07

      Χαρά μου!! Εκτιμώ το σχόλιό σου.Οτι χρειαστεί μπορεί να μου στέλνεις τις ερωτήσεις σου στο patzaroula@yahoo.gr
      Θα χαρώ να τα ξαναπούμε!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s